Klantervaring

Dhr. van Oostenbrugge

De Saman Groep weet precies wat wij willen als bedrijf

Omoda timmert al jaren flink aan de weg. De schoenenwinkel is met de webshop inmiddels actief in onder andere België, Duitsland en Frankrijk. En het aantal fysieke winkels is uitgegroeid tot 14 en in augustus opent er een in Amersfoort. Er kwam een nieuw distributiecentrum in Zierikzee, in Antwerpen opende de eerste buitenlandse Omoda-winkel, en de winkel in Goes werd geheel verbouwd.

Elektra- en installatiewerkzaamheden

Rayonmanager Joost van Oostenbrugge: “In Goes is het oude pand nagenoeg helemaal opnieuw opgebouwd. Daar waren we echt aan toe.” Net als bij eerdere vestigingen en het nieuwe distributiecentrum, was daarbij een grote rol weggelegd voor de Saman Groep. Het verzorgde alle elektra- en installatiewerkzaamheden. “De Saman Groep is vanaf het begin van het bouwproces er nauw bij betrokken, net zoals de interieurbouwer en andere samenwerkingspartners. Het zijn dezelfde bedrijven die inmiddels een vijftal winkels voor ons hebben gedaan. Die zijn dus uitstekend op elkaar afgestemd. Bovendien,” zo vervolgt Van Oostenbrugge, “weet de Saman Groep exact wat wij willen als bedrijf. Dat scheelt tijd. Ik merk dat de verbouwingen steeds makkelijker gaan. We hebben ook veel dingen vastgelegd, zaken die in elke Omoda-vestiging hetzelfde zijn, zoals bijvoorbeeld het aantal datapunten bij de kassa.”

Korte lijnen bij de Saman Groep

Groot voordeel van de Saman Groep is volgens de rayonmanager ook dat er korte lijnen zijn. “Ze hebben altijd vaste aanspreekpunten. Zo kan er altijd snel geschakeld worden met de juiste personen. En ze denken ook mee! ‘Jullie hadden het zo bedacht, maar zouden jullie het niet zus en zo doen…’ Dat werkt uitstekend.” Net als bij de verbouwingen is er ook op het gebied van service en onderhoud een aanzienlijke efficiencyslag gemaakt. Van Oostenbrugge: “In overleg met de Saman  Groep hebben we een onderhoudsplan opgesteld voor de cv’s, de airconditioning, de luchtgordijnen, de elektra en de verlichting. En dat voor al onze winkels. Voorheen belden filiaalmanagers naar de Saman Groep als er iets aan de hand was. Daar zit nu veel meer structuur in waardoor we samen met de Saman Groep kunnen kijken hoe we alles het meest kostenefficiënt kunnen uitvoeren."