Klantervaringen

Dhr. de Wit

Dhr. de Wit, Etten-Leur

Met zonnepanelen leveren wij een bijdrage aan het verduurzamen van Nederland.

Familie de Wit uit het Brabantse Etten-Leur verving jaren geleden al het enkelglas in huis door dubbelglas en verplaatste de open trap in de woonkamer naar de gang. Zo bespaarden ze al aardig wat energie. Enkele maanden geleden kozen ze er daarnaast voor om zonnepanelen te plaatsen op het dak. “Verduurzamen staat voor ons gelijk aan verantwoord bezig zijn. Dat is niet alleen belangrijk voor ons, maar ook voor onze kinderen en kleinkinderen.”

Stroomkosten 100% verlagen

“Ook wij als bescheiden energieverbruiker kunnen met zonnepanelen een bijdrage leveren aan het verduurzamen van Nederland. Naast dit duurzame oogpunt, speelde voor ons ook het financiële aspect een rol. Met zonnepanelen konden wij onze stroomkosten namelijk met bijna 100% verlagen. Dat is ontzettend mooi meegenomen. Ik zeg weleens gekscherend ‘wij zijn onze eigen bankinstelling en die staat op het dak’.”, aldus de heer de Wit.

Saman Groep was overal

Maar, de zoektocht naar een installateur van zonnepanelen had nogal wat voeten in de aarde. “Zoekend op het internet naar een betrouwbare zonnepaneleninstallateur, kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik in een oerwoud beland was met veel cowboys. Op een avond sprak ik hierover met een van mijn kinderen die in Zierikzee werkt. Hij attendeerde mij op de Saman Groep en vertelde dat waar hij ook in Zeeland kwam, hij auto’s van de Saman Groep zag. Als een installateur zoveel klanten heeft, dan zal dat toch wel iets over het bedrijf zeggen.”

Doorlooptijden

“Het contact met de Saman Groep verliep eerst telefonisch en per mail. Vervolgens kwam er een adviseur bij ons thuis in Etten-Leur langs. Het viel ons op dat het bedrijf het druk heeft. De doorlooptijden voor de afspraak op locatie en de uiteindelijke installatie waren namelijk vrij lang. De installatie verliep prima, maar bij het plaatsen van een beugeltje werd er helaas een waterleiding geraakt. Vervolgens werd er wel snel opgeschaald en kwam de storingsdienst ter plaatse om het probleem op te lossen.”, geeft de heer de Wit aan.

Vertrouwen en service

“De afgelopen maanden had ik het gevoel dat de opbrengst te ver achterbleef. Daarom nam ik contact op met de storingsdienst. Via e-mail en per telefoon werd ik uitstekend te woord gestaan en er kwam al snel een servicemonteur ter plaatse. Het probleem bleek een onjuiste omvormer te zijn. Nadat deze vervangen was door een omvormer met meer vermogen, werkte alles perfect. De zonnepanelen geven mij nu een positief gevoel die voldoet aan mijn uitgangspunten, het milieu en de uiteindelijke besparing op de energierekening. Ook al ging er bij ons hier en daar wat fout, ik zou de Saman Groep zeker aanraden als partner bij het realiseren van energiebesparende maatregelen in huis. Dit vanwege het vertrouwen wat ik nog steeds heb in de onderneming en de vakbekwame, servicegerichte mensen.”, sluit de heer de Wit af.