Klantervaring | Goedbloed Auto's Zierikzee | Saman Groep

De autobranche is een markt die de komende jaren in een snel tempo verandert. In de werkplaats van Goedbloed Auto’s in Zierikzee merkt algemeen directeur Jelle den Boer bijvoorbeeld al dat er steeds meer elektrische en hybride voertuigen langskomen voor service en onderhoud of een storing. Met een Ecotap laadstation biedt het bedrijf extra service aan haar (potentiële) klant. “Van onze klanten krijgen we hele leuke reacties over het laadstation. Vooral wanneer ze de auto opgeladen terug ontvangen na een servicebeurt. Het lijkt een beetje op het aftanken van de auto voor service en onderhoud. Dat gebeurde 20 jaar geleden standaard toen de brandstofprijzen een stuk lager waren.”

Toekomstbestendig

In haar 75-jarig bestaan is Goedbloed Auto’s altijd alert geweest op marktbewegingen. “Door hier vroegtijdig op in te spelen, proberen we voorop te lopen en de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bovendien speelt duurzaamheid een belangrijke rol in onze bedrijfsvoering en zijn wij gecertificeerd door de stichting ‘Groen Gedaan’. Momenteel zijn we één van de weinige openbare laadpunten in de omgeving die 22 kW per auto kan leveren, zonder dat het laadstation in storing valt wanneer er veel vermogen nodig is. In de nabije omgeving zijn er alleen openbare 11 kW laadstations beschikbaar. Daar kunnen mensen vaak niet het volledige vermogen laden in een aantrekkelijk tijdsbestek. Met een dubbele 22 kW aansluiting zijn we klaar voor de toekomst. Nieuwere automodellen kunnen namelijk ook bij ons laden. En dat in een relatief korte tijd. Daardoor kiezen veel mensen voor ons oplaadpunt.”

Kwaliteit voorop

Het advies en de installatie werden verzorgd door de Saman Groep. “Wij hadden hiervan nog geen kaas gegeten, maar we kregen zeer goed advies van de Saman Groep. Voor de gesprekken werd er bovendien een klein onderzoek gedaan naar wat er al beschikbaar was in de omgeving. Bij ons staat kwaliteit voorop en dat is zeker terug te zien in dit laadstation en de montage en afwerking ervan. Het laadstation zit netjes op een muur bevestigd zonder dat er gaten voor kabels zichtbaar zijn. Daardoor lijkt het één geheel met ons gebouw. Daarnaast kunnen wij door de geadviseerde loadbalancer overdag ook gewoon doordraaien met bijvoorbeeld krachtstroom voor onze hefbruggen terwijl er wordt geladen.”, aldus Den Boer.

Klantervaring | Goedbloed Auto's Zierikzee | Saman Groep

Laagdrempelig en bereikbaar

Ondanks dat Goedbloed Auto’s koos voor een vergoeding per geleverde kW, zien ze het laadstation voornamelijk als service naar klanten en elektrische rijders. “Uiteindelijk valt onze netto investering een stuk lager uit door enkele fiscale voordelen. Bovendien werd er door de Saman Groep een zeer reëel verdienmodel berekend en krijgen we maandelijks een klein bedrag teruggestort van de geleverde kilotwatts. Toch houden we hier geen rekening mee in onze budgettering. We zitten namelijk qua tarief per kW iets onder de gangbare prijs. Dit doen we om het opladen voor iedereen laagdrempelig en bereikbaar te houden. We zien het laadstation ook als kans om in contact te komen met nieuwe klanten. Een kopje koffie drinken en een goed gesprek terwijl de auto oplaadt kost immers niets.”, geeft Den Boer aan.

Langdurige samenwerking

De samenwerking tussen Goedbloed Auto’s en de Saman Groep gaat al heel wat jaren terug. “In ons archief liggen nog documenten van de allereerste Citroën ACA-Dyane die door de Saman Groep jaren geleden gehuurd werd. Na het keer op keer verlengen van de huur, kocht de organisatie de ‘bestel Eend’ en zagen we hem nooit meer terug. Hier is de samenwerking gestart. Inmiddels zijn we trots dat onze medewerkers heel hard werken om het steeds verder groeiende wagenpark van de Saman Groep veilig en milieubewust op de weg te houden. Aan de andere zijde verzorgt de Saman Groep onze energielevering via Saman EnergiQ, het onderhoud aan onze cv en aanpassingen aan onze installaties. Denk hierbij aan het aansluiten van krachtstroom. Nu is daar het laadstation bijgekomen.”

Perfect advies

Den Boer adviseert ondernemers tot slot om zich goed te laten informeren voordat ze een keuze maken voor een laadstation. “Er is zoveel keuze en vaak ben je als ondernemer geneigd om voor de snelste en goedkoopste oplossing te kiezen, terwijl je hier achteraf wellicht niet blij van wordt. Wij hebben van de Saman Groep perfect advies gehad wat aansloot bij onze wensen. Daardoor kwamen we achteraf niet voor verrassingen te staan. Daarnaast vinden wij het heel prettig dat wanneer er een probleem voordoet, de Saman Groep hierop snel en adequaat reageert. Dat betekent dat wij snel verder met ons werk kunnen. Op deze manier willen wij ook onze eigen klanten bedienen.”

Heeft u ook interesse in een laadstation? Vraag vrijblijvend offerte aan!

Zelf ook een offerte aanvragen